Alles over de (on)mogelijkheden van ZorgkaartNederland.nl

 
Alles over de (on)mogelijkheden van ZorgkaartNederland.nl
Waarom zijn waarderingen op ZorgkaartNederland anoniem? Sta ik als zorgverlener machteloos bij een negatieve waardering? Wat kan ik doen als een waardering niet klopt? Deze en meer vragen en antwoorden vindt u in de nieuwe, digitale toolkit voor zorgverleners.

In 2009 was de patiëntenfederatie NPCF een van de initiatiefnemers van ZorgkaartNederland.nl, een website die is uitgegroeid tot een van de grootste medische consumentensites van Nederland. Bedoeld als platform voor het bieden van meer (keuze)informatie voor de patiënt, met als bekendste mogelijkheid: een zorgverlener of zorginstelling voorzien van een waardering.

Digitale omgeving

ZorgkaartNederland is een website waarover zorgverleners vaak vragen hebben: hoe kan ik reageren? Worden reviews door een redactie vooraf bekeken? Met de ontwikkeling van de digitale omgeving www.zorgkaartvoorprofessionals.npcf.nl is er nu voor u als zorgverlener betere duiding en uitleg beschikbaar.

Werkwijze

In de digitale toolkit voor zorgverleners leest u alles over de werkwijze van de redactie van ZorgkaartNederland en krijgt u antwoord op veelgestelde vragen. Het bestaan van een gedragscode, de mogelijkheid om in contact te komen met de inzender van een review en de strenge meetlat waartegen deze redactie de reviews aanhoudt, komen aan de orde. En als u zeker wilt stellen dat u direct informatie ontvangt zodra u een waardering krijgt, dan kunt u zich hierop kosteloos abonneren. Daarmee heeft iedere zorgverlener nu de mogelijkheid actief de waarderingen van patiënten over de kwaliteit van de zorgverlening te volgen.

Bijdrage LHV

De informatie is gepubliceerd in samenwerking met de LHV, de Federatie Medisch Specialisten en artsenfederatie KNMG. Zo heeft de LHV onder andere aangegeven welke vragen er leven bij huisartsen.

Meer informatie vindt u op www.zorgkaartvoorprofessionals.npcf.nl.