Beter gesprek met uw medewerkers met nieuwe gesprekskaart

 
Beter gesprek met uw medewerkers met nieuwe gesprekskaart
Met uw medewerkers in gesprek gaan over werkdruk, de situatie op de werkvloer en hun talenten? De nieuwe gesprekskaart helpt daarbij. In dit bericht downloadt u de gesprekskaart en leest u wat er op de kaart aan bod komt.

Direct naar gesprekskaart

De gesprekskaart bestaat uit een overzicht met vragen uit verschillende invalshoeken. Zowel de situatie op de werkvloer als de talenten, wensen en omstandigheden van de medewerker worden belicht. De medewerker en leidinggevende kunnen vragen selecteren die het beste passen bij de situatie en daarover in gesprek gaan.

De vragenlijst is tot stand gekomen na overleg met vertegenwoordigers uit de verschillende doelgroepen waaronder huisartsen en is ook door hen getest.

Combineren met functioneringsgesprek

De gesprekskaart is goed te gebruiken bij het reguliere functioneringsgesprek of jaargesprek, aangezien er veel overeenkomsten zijn in de onderwerpen die daarin aan bod komen. De gesprekskaart biedt een verrijking van de gespreksonderwerpen.

Thema’s van de gesprekskaart zijn:

  • motivatie en talenten
  • kennis en vaardigheden
  • gezondheid en vitaliteit
  • werk en privé 
  • werkomstandigheden

Goed werkgeverschap is onder meer goed kunnen luisteren naar de behoeften van medewerkers. En natuurlijk is het voor de medewerker en de leidinggevende zaak om vervolgens ook echt iets met de uitkomsten van het gesprek te willen doen.

Download de gesprekskaart of bekijk de kaart in de Cao-app (voor iPhone en Android).

Bekijk ook het aanbod van de LHV Academie. Met onder andere nascholingen over beoordelingsgesprekken en functioneringsgesprekken.

Naar het aanbod van de LHV Academie