Optimale telefonische en digitale bereikbaarheid van uw praktijk

 

Uw huisartsenpraktijk dient telefonisch goed bereikbaar te zijn voor patiënten. Echter zijn door COVID-19 nieuwe communicatiemiddelen als videoconsulten, interne chat en thuiswerkplekken in sneltreinvaart geaccepteerd door zowel patiënten als praktijkmedewerkers. Welke mogelijkheden zijn er voor uw praktijk? Hoe zet u deze techniek optimaal in zodat u veilig kunt communiceren met patiënten, medewerkers en collega’s? In deze workshop krijgt u het allemaal te zien.

Leerdoel
  • Inzicht in de nieuwe technische mogelijkheden voor communicatie en samenwerking;
  • Tips voor een zo optimaal mogelijke inzet van de techniek in uw praktijk;
  • De voordelen én valkuilen van de nieuwe communicatiemiddelen;
  • Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische en digitale bereikbaarheid.
Inhoud workshop

De markt van communicatieoplossingen voor goede telefonische en digitale bereikbaarheid is volop in beweging. VoIP-telefonie, videoconsulten, mobiele telefonie geïntegreerd in vaste telefonie en koppeling van telefonie met HIS-systemen: er is steeds meer mogelijk. Deze workshop is gericht op bewustwording en kennisoverdracht:

  • Bewust worden dat goede bereikbaarheid verder gaat dan het aanschaffen van een geschikte telefonieoplossing;
  • Optimaliseren en verbeteren van de telefonische en digitale bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering;
  • Vergroten van kennis van nieuwe communicatiemiddelen als beeldbellen, chat, integratie mobiele telefonie, et cetera;
  • Tips en trucs voor verbeteren van telefonische bereikbaarheid en inzet nieuwe digitale communicatiemiddelen.

Praktische informatie

DoelgroepDoktersassistente
POH-GGZ
Praktijkhouder
Praktijkmanager
Praktijkondersteuner
Accreditatie3 punten
KostenLeden € 200,- / Aios € 115,- / Niet-leden € 395,-
Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de LHV Academie of bel 085-0480018

Programma

Participeren 
De workshop bestaat uit meerdere interactieve gedeelten.

Kennis verwerven
De twee docenten hebben beide veel ervaring in telefonische bereikbaarheid en communicatietechnologie voor huisartsenpraktijken. De een vanuit de techniek en de ander vanuit praktijkvoering. U ontvangt veel praktische informatie, tips en trucs die na de workshop in uw praktijk toepasbaar zijn.

Ontdekken
We nemen u mee op een ontdekkingsreis, want er is zoveel meer mogelijk op het gebied van telefonische bereikbaarheid en digitale communicatiemiddelen dan vaak bekend is. Aan de hand van praktijksituaties brengen wij kennis over en door het interactieve gedeelte ervaart u ook zelf wat voor u een goede bereikbaarheid is en geven wij tips voor betere samenwerking binnen uw praktijk en extern met collega’s.

Trainer(s)

Marja Lambregts werkt sinds 2002 in de eerstelijnsgezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg. Bij de Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ) heeft zij 14 jaar gewerkt als bestuurssecretaris van de huisartsenvereniging. Vanuit deze functie heeft zij gewerkt aan het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van huisartsenpraktijken en apotheken. Sinds 2015 werkt Marja als zelfstandige en helpt zij huisartsen en huisartsenteams om van hun praktijk een goed geoliede machine te maken, verbetertrajecten te starten en om mensen plezier te laten hebben in hun werk. Het verbeteren van de (telefonische) bereikbaarheid is één van haar speerpunten. Bereikbaarheid is meer dan alleen een goede telefonieoplossing, het is de graadmeter voor de vitaliteit van de praktijkorganisatie. Haar kracht is mensen enthousiasmeren en meekrijgen in veranderingstrajecten. 

 

Rik van Schaijk heeft zich in de afgelopen 16 jaar gespecialiseerd in het adviseren van telefonieoplossingen voor de eerstelijnszorg. Daarnaast is hij gefascineerd in het vertalen van nieuwe technieken naar passende communicatieoplossingen. Het leuke aan zijn huidige rol van productmanager bij Advitronics vind hij het persoonlijk in contact zijn met diverse medewerkers binnen een praktijk. Iedere praktijk is uniek, daar is hij de afgelopen jaren wel achter gekomen. Voor hem persoonlijk is het heel belangrijk om tot de kern van een vraagstuk te komen. Als er wordt begrepen waarom een vraag wordt gesteld dan kan een beter advies uitgebracht worden.Bovenkant formulier

 

 

Bijzonderheden

Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden LHV Academie van toepassing.