Werkgevershandboek
De LHV heeft voor u het werkgevershandboek ontwikkeld. Dit handboek helpt u op weg met de zaken die u als werkgever op orde moet hebben en met de onderwerpen waaraan u uw eigen invulling kunt geven. Als het gaat om goed werkgeverschap, dan is dit handboek een goed begin!
Om op orde te hebben
We hebben voor u een aantal producten ontwikkeld die u helpen uw zaken op orde te hebben. Zo helpen we u graag verder met de arbowet, de RI&E, beroepsinfectiepreventie en uw rol als werkgever, personeelsdossiers aanleggen, het personeelshandboek en helpen we u op weg met taakdelegatie en bekwame medewerkers. Ook vindt u meer informatie over subsidies voor doktersassistenten.
- Arbowetgeving
- Handreiking RI&E
- Beroepsinfectiepreventie en uw rol als werkgever
- Personeelsdossiers aanleggen
- Personeelshandboek
- Taakdelegatie en bekwame medewerkers
Ziekte
Als werkgever heeft u ook te maken met ziekte van uw personeel. We helpen u graag verder op weg met bijvoorbeeld het ziekteverzuimprotocol en re-integratie. Maar we hebben voor u ook de stappen die te nemen zijn bij een zieke medewerker voor u op een rij gezet en helpen u met het voorkomen van ziekteverzuim.
- Ziekteverzuimprotocol
- Stappenplan en ziektewijzer bij een zieke medewerker
- Re-integratie
- Preventie van ziekteverzuim
Contractuele zaken
Ook het goed regelen van contractuele zaken is belangrijk. We helpen u met verschillende soorten arbeidscontracten, moderne beloning en inschaling en ontslag. En wat we ook belangrijk vinden is het vinden, inwerken en binden van medewerkers aan uw praktijk.
- Soorten arbeidscontracten
- Moderne beloning en inschaling
- Ontslag
- Medewerkers werven, inwerken en verbinden
Functioneren
Hoe beoordeeld u het functioneren uw personeel? Daar helpt de beoordelingscyclus u bij. Verder hebben we ook nog informatie over disfunctioneren, ongewenst gedrag of een arbeidsconflict.