Spring naar content

Recallbrieven digitaal vanaf 1 oktober

Per 1 oktober a.s. wijzigt het beleid voor het versturen van de Direct Healthcare Professional Communication (DHPC) en recallbrieven. In plaats van per post zullen zorgverleners de risicocommunicatie per e-mail ontvangen.

Met een DHPC stelt een handelsvergunninghouder zorgverleners direct op de hoogte van nieuwe, belangrijke informatie over een geneesmiddel. Een recallbrief informeert apotheekhoudenden over een terugroepactie voor een geneesmiddel.

Tot nu ontving je communicatie over terugroepacties (recalls) altijd in speciale Oranje Hand-enveloppen. Vanaf 1 oktober ontvang je deze recallbrieven digitaal. Als er geen e-mailadres bekend is, dan blijft de verzending per post.

Meer informatie

Meer informatie over de veranderingen vind je op de website van de IGJ. Op de website van het CBG vind je een overzicht met Q&A over de beleidswijziging.

Nieuws

Nu vrijwel alle apotheekhoudenden actief zijn aangesloten op het Nationaal Medicijnen Verificatie Systeem (NMVS), richt de IGJ zich op de

Op 4 oktober is er weer een startersdag voor aiossen, huisartsen in loondienst en waarnemers. Ook dit jaar zal een

De uitvraag van de KIF (kwaliteitsindicatoren farmacie) over 2024 is inmiddels gesloten. Dank aan alle deelnemers. Wij zijn trots op