Spring naar content

Recallbrieven digitaal vanaf 1 oktober

Per 1 oktober a.s. wijzigt het beleid voor het versturen van de Direct Healthcare Professional Communication (DHPC) en recallbrieven. In plaats van per post zullen zorgverleners de risicocommunicatie per e-mail ontvangen.

Met een DHPC stelt een handelsvergunninghouder zorgverleners direct op de hoogte van nieuwe, belangrijke informatie over een geneesmiddel. Een recallbrief informeert apotheekhoudenden over een terugroepactie voor een geneesmiddel.

Tot nu ontving je communicatie over terugroepacties (recalls) altijd in speciale Oranje Hand-enveloppen. Vanaf 1 oktober ontvang je deze recallbrieven digitaal. Als er geen e-mailadres bekend is, dan blijft de verzending per post.

Meer informatie

Meer informatie over de veranderingen vind je op de website van de IGJ. Op de website van het CBG vind je een overzicht met Q&A over de beleidswijziging.

Nieuws

Heb je recent een apotheekhoudende apotheek over genomen of heb je plannen in die richting? Kom dan naar de geaccrediteerde

Per 1 oktober a.s. wijzigt het beleid voor het versturen van de Direct Healthcare Professional Communication (DHPC) en recallbrieven. In

Update ION

Eind juni stuurden wij een nieuwsbericht met een oproep de inschrijvingen op naam te controleren naar aanleiding van meldingen die