Spring naar content

Word lid van de LHV

Als lid van de LHV kunt u rekenen op gratis persoonlijk advies en ondersteuning in alle fasen van uw carrière. We helpen u bij kleine juridische vragen én bij grote stappen zoals het starten van een eigen praktijk. Ook ontvangt u fikse korting op bijvoorbeeld nascholing en verzekeringen. Ruim 13.000 huisartsen en huisartsen in opleiding gingen u al voor.

Ledenvoordelen op een rij

  • Gratis advies bij juridische vragen, HR vragen, CAO vragen en meer
  • Kortingen op geaccrediteerde nascholing, verzekeringen en bouwadvies
  • Gratis ledenmagazine De Dokter
  • Onbeperkt toegang tot de online community HAweb
  • Gratis plaatsen van vacatures op de LHV Vacaturebank
  • Onbeperkt toegang tot alle producten en diensten

Wilt u weten wat wij doen met uw bijdrage? Hier leest u waar we ons hard voor maken, hoe we dat doen en op welke manier u invloed heeft. Ziet u liever alle voordelen voor leden op een rij? Bekijk ze hier.

Als LHV-lid blijf ik goed aangehaakt op regionale en landelijke onderwerpen die spelen binnen het huisartsenvak. Daarnaast is het nascholingsaanbod interessant en ik kan bij de LHV terecht voor persoonlijk advies.

Esther van Laarhoven, praktijkhouder, Kaatsheuvel

Ledenvoordeel in elke fase van uw carrière

Bij de LHV kan ik terecht met mijn vragen over het vak: van praktijkvoering tot ethische kwesties. De LHV is professioneel, heeft verstand van het huisartsenvak en weet wat er speelt. Het is niet alleen zenden, er wordt geluisterd naar de leden en met de input wordt ook echt iets gedaan.

Nicole Zwaga, hid, Zoetermeer

Veelgestelde vragen over uw lidmaatschap

Wij behartigen uw belangen als huisarts en bieden u ondersteuning voor uw dagelijks werk. U profiteert van voordelen als gratis producten, kortingen en advies op maat. We vertegenwoordigen u in de politiek en bij partijen waar u veel mee te maken heeft. Doordat we ruim 13.000 leden hebben, kunnen wij uw stem luid en duidelijk laten horen. Door uw lidmaatschap draagt u daar aan bij.

We hanteren een contributiehoogte naar draagkracht. Zo garanderen we dat het lidmaatschap voor alle huisartsen toegankelijk blijft.

Wij kunnen alle wijzigingen in lidmaatschap het hele jaar door verwerken. Om uw contributieklasse aan te passen, stuur u ons een kopie van uw meest recente UPO-formulier. Op basis daarvan passen we de klasse aan. Als het nodig is, voeren wij financiële correcties met terugwerkende kracht door. Met een maximum van één jaar.

Wij zijn er voor de belangen en ondersteuning van álle huisartsen, ongeacht in welke regio en in welke vorm u werkzaam bent als huisarts. U moet allemaal kunnen rekenen op een gelijkwaardige vertegenwoordiging en ondersteuning. We willen een vereniging zijn waar alle leden zich thuis voelen en vertegenwoordigd voelen. Daarnaast zijn de meeste thema’s waar wij ons mee bezighouden van invloed op de hele huisartsenzorg. Alle huisartsen profiteren dus van die inzet.

Ja, wij hebben een speciaal instaptarief voor huisartsen in het eerste jaar dat u uw huisartsopleiding hebt afgerond. Het actuele instaptarief vindt u hier.

Alle Kringen hebben hetzelfde basistakenpakket. De hoogte van de Kringcontributie is afhankelijk van de werkwijze waarmee de Kringen dit pakket uitvoeren. Ook bieden sommige Kringen nog een aanvullend pakket aan. Daarvoor moeten de Kringbesturen goedkeuring hebben van de leden in hun Kring. Dit kan ertoe leiden dat sommige Kringen andere bedragen rekenen dan anderen. De Kring waar u lid van bent, kan u hierover meer informatie geven.

Uw facturen staan klaar in Mijn LHV en deze kunt u via iDEAL betalen. Uiteraard kan u dit ook via een overschrijving doen. U logt in met uw HAweb-account. Weet u niet wat de inloggegevens zijn van uw HAweb-account? Vraag het dan na bij helpdesk@haweb.nl.

U kunt uw adreswijziging schriftelijk (Postbus 20056, 3502 LB te Utrecht), per e-mail (ledenadministratie@lhv.nl), via Mijn LHV, of telefonisch (085-048 00 31) aan ons doorgeven.

U kunt uw lidmaatschap schriftelijk (Postbus 20056, 3502 LB te Utrecht) of per e-mail (ledenadministratie@lhv.nl) opzeggen. Opzeggen moet uiterlijk één maand voor het einde van het kalenderjaar, dus uiterlijk 1 december van dat jaar. Lees hier meer informatie.

Wij vinden de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van onze leden, klanten en contactpersonen van essentieel belang. Daarom behandelen en beveiligen we uw persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Lees hier meer.

Wijzigen of opzeggen

Wijzigingen in uw lidmaatschap kunt u zelf regelen. Via Mijn LHV geeft u ze eenvoudig door. Of neem contact op met onze Ledenadministratie.