Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

Van 27 tot en met 31 mei is het de week van de infectie preventie met deze keer ook een

De nieuwste editie van De Dokter valt vanaf volgende week bij LHV-leden op de mat. Adrienne van Loon, huisarts in

Hoe kunnen we onze patiënten in de regio Nieuwe Waterweg Noord ook in de toekomst acute huisartsenzorg in de nacht