Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

De vergoedingsregeling voor de UZI-medewerkerspas is opnieuw verlengd. UZI-medewerkerspassen die verlopen vóór 10 november 2025 komen in aanmerking voor vergoeding,

Tijdens een extra Landelijke Ledenvergadering op donderdag 10 juli hebben leden van LHV ingestemd met de nieuwe cao huisartsenzorg.

De komende weken staan in het teken van jouw stem over het Aanvullend Zorg- en Welzijnsakkoord (AZWA). Tijdens de Landelijke