Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

Kom je ook naar de gratis muziektheater voorstelling over het dreigende zorginfarct op dinsdagavond 21 januari 2025 in De Balie

Met de aangekondigde handhaving op schijnzelfstandigheid is het goed om na te denken over hoe je in de toekomst wil

Minister Agema van VWS heeft de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) via een aanwijzing, de opdracht gegeven om bij ernstige