Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen
Mei 2023
‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’
Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.
![](https://www.lhv.nl/wp-content/uploads/2023/05/DD2303_16-17-1024x698.jpg)
Uit De Dokter mei 2023
Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.
![](https://www.lhv.nl/wp-content/uploads/2023/05/DD2303_01_Cover-751x1024.jpg)
Bekijk ook
Op 1 januari 2025 wordt het handhavingsmoratorium op de wet DBA opgeheven. Dat betekent dat de belastingdienst mogelijk kan gaan
Vanaf 1 januari 2025 gaan huisartsen, ggz en sociaal domein samenwerken in Mentale Gezondheidsnetwerken. De werkwijze hiervoor was al eerder
De basistarieven voor de huisartsenzorg gaan volgend jaar omlaag en zijn niet kostendekkend. Dit terwijl juist een versterking van de