Veelgestelde vragen zelfstandigenbeleid
Op deze pagina lees je alle antwoorden op veelgestelde vragen over het zelfstandigenbeleid (wet DBA). Staat jouw vraag er niet tussen? Lees dan meer op onze themapagina Zelfstandigenbeleid (wet DBA) of neem contact met ons op via lhv@lhv.nl of 085 – 04 80 076.
Bijgewerkt op 15 mei 2025
Disclaimer
De antwoorden op deze webpagina zijn algemeen van aard en bedoeld om een richting te geven op veelvoorkomende vragen. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de inhoud van deze webpagina. Voor advies toegespitst op een specifieke situatie wordt geadviseerd contact op te nemen met de afdeling Juridische Zaken van de LHV. Gaat een vraag over financiële zaken, neem dan contact op met een eigen financieel adviseur of accountant.
Dit is een dynamische webpagina dat regelmatig wordt bijgewerkt. De inhoud kan wijzigen op basis van nieuwe inzichten of ontwikkelingen.
Je bent niet ingelogd.
We hebben de veelgestelde vragen en antwoorden daarop zorgvuldig samengesteld voor jou als LHV-lid. Log in om de FAQ te lezen of word lid.
Nieuws
Voor een 24/7 toegankelijke huisartsenzorg zijn alle huisartsen nodig: praktijkhouders, huisartsen in loondienst én waarnemend huisartsen. De huidige wetgeving beperkt
De ministeries SZW, VWS en Financiën/Belastingdienst hebben ons laten weten dat zij ons standpunt m.b.t. de door ons ingediende casussen
De komende weken zullen we geregeld aandacht besteden aan de standpunten van de verschillende partijen over thema’s die belangrijk zijn
Meer weten?
Heb je meer vragen? Neem contact op met Annemarie Kerstens of Elsbeth Zeijlemaker.

