Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen
Mei 2023
‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’
Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023
Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook
De NZa heeft wederom niet aannemelijk gemaakt dat de tarieven voor huisartsenzorg kostendekkend zijn. Dat oordeelde het College van Beroep
Het ministerie van VWS stelt in 2026 geld beschikbaar voor het opleiden van praktijkpersoneel en voor het volgen van bepaalde
Clinical Diagnostics (CD) gaat deze week huisartsen en daarna patiënten informeren die betrokken zijn bij het datalek van juli 2025.