Spring naar content
Afdeling De Gelderse Rivieren

Terugblik LHV-Ledenvergadering 30 januari 2024

Graag blikken we met jullie terug op de landelijke ledenvergadering van 30 januari.

Het belangrijkste nieuws is dat we als landelijke ledenvergadering unaniem voor de fusie met de VPH gestemd hebben. Het is krachtig als er namens de huisartsen, zoveel mogelijk, met een mond gesproken wordt. Woensdag 7 februari stemt de VPH over de fusie; we willen de VPH leden van onze afdeling van harte aanmoedigen om ook daar hun stem te gebruiken, dat kan ook op afstand. Zie hiervoor de berichtgeving van de VPH: Extra (online) ALV rondom fusie met LHV | Vereniging Praktijkhoudende Huisartsen (vphuisartsen.nl)

Verder is een nieuw bestuursprofiel vastgesteld. Ook werd het profiel voor de nieuw te werven bestuurder vastgesteld, nu Guus Jaspar zijn vertrek per 1 juli 2024 als bestuurslid heeft aangekondigd.

Deze landelijke ledenvergadering was de eerste met Marjolein Tasche als voorzitter, dat was een waar genoegen.

Als afgevaardigden hebben we de tijd genomen om ‘onze’ Aard Verdaasdonk te bedanken voor zijn inzet als eerst waarnemend voorzitter en later voorzitter ad interim. Aard heeft de afgelopen jaren enorm veel werk verzet als voorzitter, met onder andere het landelijk beschikbaar komen van MTVP en het ANW-plan als hoogtepunten.

“Aard Interim” kreeg een stevige vuist als voorzittershamer, dit als aandenken aan zijn periode als voorzitter, refererend aan het manifest met de vuist op tafel voor de huisartsenzorg en de landelijke actiedag op het Malieveld. Aard zal nu weer ‘gewoon’ bestuurslid zijn.

Reden te meer om ook de zijn maten en collega’s in zijn praktijk te bedanken voor hun flexibiliteit in de afgelopen, maar vast ook in nog de aankomende periode: Linda de Boer, Karine Vieleers-van Ommeren en Nils de Rooy, nu al enorm bedankt! Zonder jullie inzet was dit niet mogelijk. Dat geldt natuurlijk ook voor de ruimere cirkel van huisartsen in het werkgebied Gelderse Vallei, die wel eens voor hem insprongen.

Nieuws

Op 22 mei vindt in de Tweede Kamer het commissiedebat eerstelijnszorg plaats met beide ministers van VWS. Voor dit overleg

Patiënten, artsen en apothekers worden regelmatig geconfronteerd met niet-leverbare medicatie. Dit is een zeer zorgelijke ontwikkeling. In de eerste plaats

Praktijkdashboard Patiëntenteller: 150Aanschaf van de week: een praktijkfietsOverwinning van de week: 50! nieuwe patiënten Waarom heb je eigenlijk geen bestaande