Spring naar content
Exclusief voor leden

LHV-handreiking Personeelsdossiers aanleggen

Neem je een medewerker in dienst? Dan moet je als werkgever een personeelsdossier aanleggen. Hierin staan bijvoorbeeld de arbeidsovereenkomst, persoonlijke gegevens, vergoedingen en afspraken over werktijden. In de LHV-handreiking Personeelsdossiers aanleggen lees je hoe je een dossier aanmaakt, welke documenten je hierin opneemt en wanneer je dit doet.

Gebruik de checklist om te zien of je alle gegevens in jouw dossiers hebt staan, zoals het contract, de arbeidsvoorwaarden en het verslag van functioneringsgesprekken. Met de zogenaamde stamkaart zie je per dossier in één oogopslag de belangrijkste gegevens.

In de LHV-handreiking Personeelsdossiers aanleggen:

  • Checklist onderwerpen personeelsdossier
  • Bescherming van gegevens en bewaartermijnen
  • Valkuilen en aanvullende tips
  • Voorbeeld stamkaart